DGRFP Galati: Declaratia privind situatia de trezorerie

Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT!

Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Galaţi informează contribuabilii că, în Monitorul Oficial al României nr. 135/ 14.02.2025, a fost publicat OpANAF nr. 255/ 2025 cu privire la reglementarea unor aspecte de raportare contabilă.
Persoanele juridice fără scop patrimonial care au primit sume de natura celor prevăzute la art.34 alin. (3.1) din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare (respectiv persoanele juridice fără scop patrimonial care, în exerciţiul financiar de raportare, au primit sume reprezentând subvenţii, sponsorizări, sume redirecţionate, conform legii, din impozitul pe profit, impozitul pe venitul microîntreprinderilor, respectiv din impozitul pe venitul datorat de persoanele fizice, precum şi alte forme similare de
finanţare, indiferent de valoarea cumulată a acestora, întocmesc o declaraţie care însoţeşte situaţiile financiare anuale şi evidenţiază sumele astfel primite, respectiv utilizate), întocmesc Declaraţia privind situaţia de trezorerie, în formatul prevăzut în Anexa nr. 1 din ordinul menţionat anterior.
Totodată, persoanele juridice fără scop patrimonial care, în cursul exerciţiului financiar de raportare, au primit sume de natura celor prevăzute la art. 34 alin. (3¹) din Legea contabilităţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în valoare cumulată de maximum 100.000 lei pot folosi pentru întocmirea Declaraţiei privind situaţia de trezorerie formatul prevăzut în Anexa nr. 2 din OpANAF nr. 255/ 2025.
Declaraţia privind situaţia de trezorerie se întocmeşte şi se semnează de către persoanele abilitate, potrivit legii, să întocmească şi să semneze situaţiile financiare anuale. Această Declaraţie se semnează şi de către reprezentantul legal, respectiv administratorul sau persoana care are obligaţia gestionării persoanelor juridice fără scop patrimonial.
Facem precizarea că, Declaraţia privind situaţia de trezorerie se depune odată cu situaţiile financiare anuale, folosind programul de asistenţă, pus la dispoziţie gratuit de către Ministerul Finanţelor pe site-ul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală- www.anaf.ro.
Prevederile menţionate anterior se aplică începând cu situaţiile financiare anuale aferente exerciţiului financiar al anului 2024.
Entităţile care au ales un exerciţiu financiar diferit de anul calendaristic aplică prevederile de mai sus începând cu primele situaţii financiare anuale încheiate la o dată ulterioară datei de 1 ianuarie 2024.

Articole similare

Comentariul tau aici